Komplimang

En del saker kan bli till något helt annat som det inte alls var ämnat till. Som igår, när jag var inne på Systembolaget en sväng, för att köpa lite vin. I kassan satt en kvinna som verkade lite vresig av sig, ni vet, så där så man undrar om de vaknat på fel sida eller nått. När det blev min tur att betala tittade hon upp lite halvsurt på mig och sa med likadan röst: "Jaahaa, har vi något legitimation kanske?" Jag blev så full i skratt, för den kvinnan var den sista som jag hade förväntat mig skulle ge mig en så pass fin komplimang. Min man och vår yngsta dotter började skratta, där dom stod och skulle packa ner medan jag betalade. Efter att kassörskan tittat på min legitimation, så snöpte hon ihop munnen och sa lika kort: "Jaha, tack då!" Hahahaha, vad vi skrattade när vi gick därifrån! Men som sagt, jag tar det som en väldigt fin komplimang att behöva visa legitimation vid 41 års ålder! Tänk om något av mina två barnbarn hade varit med och frågat: "Mormor, vad är legitimation för något?" *Hihihih*  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0