Fullt upp

Har haft så fullt upp med skolan de senaste dagarna, så bloggen har liksom kommit i andra hand. Kosten har dock funkat ganska bra, förutom igår, då det blev övertrassering av pointsen på myskvällen. Yngsta dottern hade fixat en massa gott, och då kunde jag inte låta bli att ta jag med, när alla andra satt och mumsade i sig.

Jag tänkte jag skulle börja "bokföra" de fallgropar som jag råkar ut för längst vägen, för att på så sätt komma fram till vägar att hantera dem, nästa gång de dyker upp. I slutänden kommer de väl bli en hel, lång varningslista är jag rädd för. Men, men, man lär så länge man lever. 

* Fallgropsvarning: Då andra sitter och äter massa godsaker. Lösning: (?) Se till att ha något "halv-onyttigt" hemma som du kan ta istället, exempelvis popcorn, som inte är så mycket points i, i alla fall inte om man jämför med chips.

Idag är det helt underbart väder här, så jag har faktiskt ätit min grötfrukost på balkongen idag. Inte så dumt, i mitten av september. :)



Tills ikväll ska jag se till att spara 5 points, så jag kan ta mig ett par glas vin.:) För det gäller att hitta vägar att unna sig saker man tycker är trevligt, och göra det inom kostprogrammet. Annars blir det för tråkigt i längden, i allafall för mig, som är något av en livsnjutare. :)

Passar på att önska alla en fin lördag!

Kommentarer
Postat av: Emma

Helt rätt att spara points så du kan njuta av något extra gott ibland. Det är ju det som är så bra med just VV tycker jag. :) Jag är också livsnjutare! ;)

2011-09-10 @ 14:30:48
URL: http://emmliv.blogspot.com
Postat av: Bloggägaren

hihi Att vara livsnjutare är bra tycker jag! Jag gillar också VV, eftersom det ger så stora valmöjligheter, samtidigt som man har koll. :)

2011-09-11 @ 11:51:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0