Note to self

Nu står du här igen, fast besluten att ta tag i ditt liv. Se till att stå fast vid detta, även när du känner för att ge upp. Ge inte efter för frestelsen att "ta en paus" från alltihop, ens för några dagar. Det funkar inte! Du måste inse, att så fort du låter de "gamla" vanorna ta vid, är de i stort sätt omöjligt att bryta. Ditt beteende liknar en alkoholists i detta fallet. Så fort du släpper efter kommer det bara att barka utför! 

Fokusera på ditt välbefinnande. Du gör detta för din egen skull, inte för någon annans. Du är värd att må bra. Du ska inte behöva få ont i ryggen, bara efter några hundra meter. Kom ihåg hur jobbigt det är att inte kunna röra sig som man önskar. Att känna sig obekväm i sin egen kropp. Otymplig. Fången. Kom ihåg smärtan! 

Inse att fördelarna med en hälsosam livstil vida överstiger mödan. Det är inte värt att bli sjuk, må dåligt och lida av dåligt samvete, när du struntar i hur du lever. Det slår alltid tillbaka på dig själv. Gör detta till 100 % denna gång! Ge inte upp! Kom ihåg att varje dag räknas. Antingen kommer du närmare målet, eller längre bort ifrån det. Så är det bara. 

Tänk alla gånger du försökt tidigare, och så har du gett upp. Hur du tänkt: "Om jag bara hade fortsatt, då hade jag varit framme vid målet nu." Så är det även denna gång. Om du håller fast kommer du att nå målet! Visst, det kommer att ta tid. Men tiden går, oavsett om du lever sunt eller ej. Och framtiden kommer en dag att vara ditt nu. Hur vill du att det "nuet" ska se ut? Framtiden skapas av nuets beslut. 

Se till att ha roligt under tiden! Pröva nya, spännande och sunda recept! Rör på dig (ganska snabbt kommer det att göra mindre ont att gå), njut av naturen, passa på att fotografera. Fokusera på det som är bra i ditt liv.

Det finns bara en väg att gå. Och det är framåt. Nu kör vi!      

  

Kommentarer
Postat av: Emma

Så klokt skrivet. Det här inlägget kommer du ju ha mycket stor nytta av i framtiden om du känner att du håller på att ge upp. Smart! Lycka till, jag kommer att följa din blogg med intresse, igenkännande och många heja-rop! :)

2011-09-05 @ 12:00:32
URL: http://emmliv.blogspot.com
Postat av: Blogg-ägaren

Tusen tack, Emma! Vad glad jag blir för dina uppmuntrande ord!! kram

2011-09-05 @ 14:18:39
Postat av: Sussie

Hej, Jag förstår dig mycket väl. Jag hoppas att det nu vänder och att det kan peka neråt. Jag själv ligger kvar på samma som innan sommaren. Visst är det väll så att så fort man inte tittar sig i spegeln så är allt bra, men så fort man ser sig i spelgeln eller ute då det kan spegla till i ett skyltfönster så gillar man verkligen inte det man ser., Det stämmer inte överens med huvudet och hjärnan, det som man ser. Och man kämpar och kämpar, men det är tufft ju äldre man blir att gå ner. Jag hoppas du lyckas och jag hoppas jag lyckas och alla andra som inte är nöjda med sig själv. Lycka till.

2011-09-05 @ 15:07:46
Postat av: Bloggägaren

Tack, Sussie! Ja, jag känner igen det där att man "i sitt huvud" inte alls ser sig så stor som man är. Kommer på mig själv att undvika att se mig i speglar och skyltfönster, för det är inte så kul. Och så ska man inte behöva ha det, utan det är viktigt att man får känna sig nöjd med sig själv. Lycka till du med! Kram

2011-09-05 @ 22:14:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0