Test

Idag när jag skulle ner på stan i några ärenden gjorde jag ett test, för att se om min rygg märker att det redan är några kilon borta. Jag struntade i att ta någon värktablett innan jag skulle gå ut, vilket jag tyvärr har jag behövt göra innan. Jag har fått så fruktansvärt ont i svanken innan, att även med värktablett har det varit näst intill olidligt att gå någonstans.

Men idag lät jag alltså bli tabletten. Och tro´t eller ej, men jag fick faktiskt mindre ont idag än jag tidigare haft när jag tagit medicinen! Naturligtvis är det inte helt bra än, men jag behövde bara sätta mig och vila en gång på den tiden jag var ute, så det märks att det går åt rätt håll i allafall. Jag ser sååå fram emot att kunna gå igen utan att det gör ont, för det är verkligen skönt att röra på sig och komma ut och se lite människor.

Det är så lätt att det blir en negativ trend när man får smärtor av att röra på sig, det blev det i mitt fall. Istället för att göra något åt grundproblemet så gick jag ut allt färre gånger i stället. När man pluggar heltid på distans som jag gör, så kan man strunta i att gå ut nästan hur länge som helst, och det är inte alls bra. Varken för kroppen eller själen.

Men nu är jag på gång mot en bättre tillvaro på många områden, tack och lov!! Ett av dem är att jag kommer kunna röra mig som jag vill! :)

Kommentarer
Postat av: Emma

Tänk att det går så snabbt att iallafall vända på det hela och att det går mot bättre tider. Tänk, snart är det helt smärtfritt att promenera! :)

2011-09-15 @ 23:17:18
URL: http://emmliv.blogspot.com
Postat av: Bloggägaren

Ja, det är verkligen förväl att det går ganska snabbt att förbättra sitt mående! Jag ser verkligen fram emot bättre tider. :)

2011-09-19 @ 08:28:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0