Viktkoll 2

Här går det låååångsamt vill jag lova. Men sanning att säga så är jag faktiskt jäätenöjd ändå denna vecka, eftersom över halva veckan varit minst sagt "onyttig", i och med kryssningen vi varit på och att jag därefter inte direkt lyckades ta mig i kragen, utan hade några slarvdagar även efter den. Har märkt att jag har ett liknande beteende till kosten som alkoholister har till spriten. Släpper jag efter så är det så otroligt lätt "att jag halkar dit" och börja äta helt fel igen. Men det var en trevlig kryssning och vi hade roligt, så jag är ändå glad att vi kom iväg på den! Vi hade sån tur med vädret också, så vi kunde sitta uppe på däck och sola. Såna dagar är det skönt att vara till havs. :)  
 
Men nu är det en ny vecka! Och det hade inte gått uppåt, utan till och med lite neråt. Så nu är det bara att köra på! Jag ska även börja med dessa piller som jag köpt och se om de kan ha någon verkan. Bävar dock för promenaderna som jag nu måste börja ta tag i, eftersom jag får så fruktansvärt ont i ryggen när jag går. Som tur är så är det ju övergående, men det är så jobbigt och obehagligt när man får så ont att man tror ryggen är på väg att gå av och att man bara vill skrika rakt ut. Tar alltid en Ipren ungefär en timme innan jag ska gå ut, och ändå blir det så där. Men som sagt, det kommer bli bättre!
 
Här kommer veckans viktresultat:
 
9 juli Viktkoll 2: 121,9 kg
 
Veckans vikt ned/upp: - 0,3 kg
 
Total viktminskning: 0,9 kg  
 
2 juli Viktkoll 1: 122,2 kg
 
Veckans vikt ned/upp: - 0,6 kg
 
Startvikt: 122,8 kg
 
 
 

Kommentarer
Postat av: MyFatfight

Skönt att det går nedåt! Grattis!!

Svar: Tack!! :) Ja, även små steg åt rätt håll för ju till sist till målet. :)
Helena

2012-07-09 @ 13:53:55
URL: http://www.myfatfight.bloggplatsen.se
Postat av: Linda

Härligt att det går nedåt! Det är ju underbart

Svar: Tack!! :) Ja, så länge det är åt rätt håll är det ju bra, även om det går sakta just nu.
Helena

2012-07-09 @ 14:24:30
URL: http://goingsmaller.blogg.se/
Postat av: Linda

Sen dundrar det säkert på och så rasar du ned

Svar: :) Man kan ju alltid hoppas!
Helena

2012-07-10 @ 11:12:13
URL: http://goingsmaller.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0